پنج‌شنبه , 25 آوریل 2024 - 4:02 ق.ظ

مثبت اندیشی رمز ماندگاری کسب و کار

نورمن وینست پیل ۱ متفکر بزرگ معاصر در کتاب معروف خود به نام قدرت یا معجزه مثبت اندیشی می نویسد: ” مواظب چیزی که آرزو می کنید باشید ، زیرا بدان خواهید رسید ! ” بسیاری از ما آرزوهای خود را در مورد دیگران به کار می گیریم و با سوگیری منفی ناشی از خصلت های منفی گرایانه ، موفقیت خود را در تغییر شرایط محیطی ، بهبود شرایط اجتماعی ، قوانین حاکم ، حکومت و سیاست جاری در کشور و یا حتی در شکست رقیب و رفیق و… خلاصه می کنیم .

هر صبح و هرروز آغاز زندگی با موجهای منفی و نگرشهای متلاطم به آینده دورو نزدیک شروع می شود و با ارایه تحلیل های مختلف سعی در اثبات این مسأله داریم که امکان خوشبختی ، شادی ، موفقیت و تمام پارامترهای مفید برای برخورداری از یک زندگی سالم در شرایط فعلی مهیا نیست. ولی واقعا” وضعیت امروز ما چقدر بحرانی است ؟ یا سؤال بهتر اینکه چقدر از ما شرایط زندگی بدتری نسبت به روزگاران گذشته و حال در سایر نقاط و سایر کشورها داریم ؟

” همه ما در پی دستیابی خوشبختی هستیم . اگر خوشبختی زائیده از ریشه های ما است ، پس باید اندیشه های خود را پالوده سازیم اندیشه های منفی و نگرانی را از خود دور کنیم و اندیشه های مثبت و امید آفرین را جایگزین آنها سازیم” .

بهتر است در روزگار کنونی ، قلب خود را از نفرت خالی کنیم ، ذهن خود را از نگرانی برهانیم و کم توقع و ساده زیست باشیم .

می دانم سخت است و می دانم که سبک زندگی امروز ما ایرانیها با چشم و هم چشمی و طلب برخورداری حداکثری ، عجین شده است ولی برای رسیدن به موفقیت ، آرامش ذهنی ، اصلی اساسی است. مثبت اندیشی نقش پررنگی در رسیدن به این آرامش ذهنی دارد . یکی از رموز موفقیت در کسب و کار ثبات در تصمیم گیری است که آنهم ناشی از عدم نگرانی و استرس است بیایید از همین الان مثبت اندیش باشیم .

درباره ی فرزاد کیاست

عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران

مطلب پیشنهادی

شرط لازم اما ناکافی

مشوق‌‌‌های مالیاتی به‌تنهایی نمی‌‌‌توانند زمینه‌‌‌ساز افزایش سرمایه‌گذاری در مناطق کم‌‌‌برخوردار، تحرک بنگاه‌‌‌های اقتصادی یا حصول …

دیدگاهتان را بنویسید